Telèfon

Memòria prevencionista

Obligacions del projectista i coordinador de seguretat i salut en fase de projecte

Obligacions del projectista i coordinador de seguretat i salut en fase de projecte

El o la projectista

El projectista és l'agent que, per encàrrec del promotor i amb subjecció a la normativa tècnica i urbanística corresponent, redacta el projecte.

Les obligacions del projectista es recullen en la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació:

  • "Estar en possessió de la titulació acadèmica i professional habilitant d'arquitecte, arquitecte tècnic, enginyer o enginyer tècnic, segons corresponga, i complir les condicions exigibles per a l'exercici de la professió." (art. 10.2.a)
  • "En cas de persones jurídiques, designar al tècnic redactor del projecte que tinga la titulació professional habilitant." (art. 10.2.a)
  • "Redactar el projecte amb subjecció a la normativa vigent i al que s'hi haja establacido en el contracte i entregar-lo, amb els visats que en el seu cas foren preceptius." (art. 10.2.b)
  • "Acordar, si escau, amb el promotor la contractació de col·laboracions parcials." (art. 10.2.c)

El coordinador o coordinadora en matèria de seguretat i salut

El coordinador o coordinadora en matèria de seguretat i salut durant l'elaboració del projecte d'obra és la persona competent designada pel promotor per a coordinar, durant la fase del projecte d'obra, l'aplicació dels principis generals aplicables al projecte d'obra, en el cas que en l'elaboració del projecte intervinguen diversos projectistes.

Segons la disposició addicional quarta de la Llei 38/1999, "les titulacions acadèmiques i professionals habilitants per a exercir la funció de coordinador de seguretat i salut en obres d'edificació, durant l'elaboració del projecte i l'execució de l'obra, seran les d'arquitecte, arquitecte tècnic, enginyer o enginyer tècnic, d'acord amb les seues competències i especialitats."

Les obligacions de la persona que coordine de seguretat i salut en la fase de projecte estan fixades en el Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció.

  • Coordinar, en la fase de projecte, l'aplicació dels principis preventius aplicables al projecte d'obra, en particular en prendre decisions constructives, tècniques i d'organització amb la finalitat de planificar els diferents treballs o fases de treball que es desenvolupen simultània o successivament, així com en estimar la duració requerida per a l'execució d'aquests diferents treballs o fases de treball. (art. 8.1 i 8.3)
  • Tindre en compte les previsions i les informacions útils per a efectuar en el seu moment, en les degudes condicions de seguretat i salut, els previsibles treballs posteriors. (art. 5.6, 6.3 i 8.2)
  • Elaborar o fer que s'elabore sota la seua responsabilitat l'estudi bàsic de seguretat i salut. (art. 5.1 i 6.1)